ОНОВИТИ ДАНІ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАНІ МОГЛИ І ЧЕРЕЗ ЦНАПИ
Як відомо, військовозобов’язані мали змогу оновити свої дані, як це вимагало чинне законодавство, не лише в ТЦК, застосунку "Резерв+", але й у центрах надання адміністративних послуг. Говорю про це з очільницею ЦНАПу Новокалинівської міської ради Оленою Качмар.
- З 18 травня 2024 року на вимогу Закону України про мобілізацію всі центри надання адміністративних послуг по всій Україні розпочали приймати військовозобов'язаних, які повинні були оновити свої дані. Зрозуміло, що в тому числі і наш відділ. Доступ до системи оновлення даних працівники нашого ЦНАПу отримали з 18 травня. Це була субота, для багатьох вихідний день і, мабуть, саме тому, в цей день до нас не було жодного звернення з даного питання. Це було щось ще невідоме і незрозуміле…. Оновлення даних військовозобов'язаних – була нова функція й для самих ЦНАПів. Очевидно, тому і з понеділка не було бажаючих щодо оновлення. Але поступово стало зрозуміло: вимога закону неминуча – і почали приходити чоловіки для отримання даної послуги.
- Як відбувався процес оновлення даних? Скільки часу тривала процедура?
-У цілому, за належної роботи системи, прийом адміністратором ЦНАПу для внесення даних тривав 7-10 хвилин, далі необхідно було почекати певний час, поки дані оновляться. Після цього, як результат отримання послуги – відвідувач отримував витяг про оновлення даних. В залежності від технічної спроможності системи, чекати доводилося від 10 хвилин до кількох годин.
Для отримання витягу про оновлення даних необхідно було особисто звернутися в ЦНАП з паспортом та обов'язково телефоном. Саме в режимі реального часу приходило смс-повідомлення на телефон заявника, яке адміністратори відділу повинні були ввести в систему для підтвердження інформації про особу-заявника.
Наприклад, перший відвідувач, який звернувся до нас для оновлення даних, за 10 хвилин отримав результат послуги. Але такої оперативності не було протягом останніх двох тижнів, перед закінченням встановленого законом терміну. Відверто, це був жах!!!! Чомусь 80% чоловіків вирішили оновити свої дані саме в останні 2 тижні. Чоловіків – безліч, система не дає ради для отримання інформації… Робочий день розпочи-
нався та закінчувався далеко не відповідно до графіку роботи!!! При тому, що крім оновлення даних, працівниками ЦНАПу ще надається безліч інших адміністративних послуг, які ніхто не відміняв та не припиняв надавати. Але, я завжди наголошую, що адміністратори ЦНАП – це універсальні працівники, для яких немає неможливого.
- Чи були якісь ускладнення під час оновлення даних?
-У більшості випадків формування витягів про оновлення даних було без ускладнень. Але, траплялося, що в оновленні даних могли бути і відмови. ЦНАПи не мали повноважень та можливостей змінювати дані системи. У випадках відмов людині треба було йти до ТЦК і СП. Тому, що це єдиний орган, який приймає рішення з цієї теми.
Якщо витяг не сформувався відразу, ми видавали людині опис прийнятих документів. Це було підтвердженням того, що людина прийшла до ЦНАПу, зробила заявку на оновлення даних і чекає на результат. Навіть, якщо самого витягу ще немає. А коли все готово, ми повідомляли заявників і роздруковували сформований витяг.
Були випадки, коли людина оновила дані та побачила, що відображення відомостей про неї є неповним. Наприклад, є бронювання, але дані про це відсутні, то відділ кадрів, який його бронював, при наступній звірці по документах в ТЦК звертав увагу на це. Цю інформацію вносили, а через день-два вона відображалась у системі.
- Скільки чоловік скористалося цим правом?
- Кількість чоловіків, які оновили дані через наш ЦНАП не була надто великою. За визначений період адміністраторами нашого відділу були внесені дані щодо 569 осіб. Це не є велика кількість, порівняно з іншими сусідніми громадами. Але ця цифра є такою з врахуванням специфіки населення громади, адже більша кількість чоловіків є військово-службовцями, що за собою не тягне оновлення даних.
Проте, за вказаний період нами були оновлені дані чоловіків не лише нашого району, але й з інших областей. Наприклад, до нас зверталися чоловіки, які зареєстровані у Запорізькій та Дніпропетровській областях.
- Після оновлення у вас даних, людина мала пройти ще ВЛК вже за скеруванням ТЦК?
-Після оновлення військовозобов'язаними даних при особистому прийомі в ЦНАП повістки не видавалися. Хочу підкреслити, що повістки видає тільки ТЦК. І відправляти на ВЛК теж можуть виключно тільки територіальні центри комплектування і соціальної підтримки. Нам, як ЦНАПам, таких повноважень не надавали.
- Які зараз надаєте послуги і які є в пріоритеті?
- Повторюся: оновлення даних – це лише одна із функцій ЦНАПів. Ми ж надаємо понад 250 видів різних адміністративних послуг і не припиняємо їх надавати й зараз. Щодо пріоритету не можу чітко розмежувати… Щодня до нашого ЦНАПу звертаються десятки громадян з різних питань. Кожне звернення по-своєму є важливим. Адже в переліку послуг є різні напрямки : земельні питання, питання реєстрації бізнесу та реєстрації нерухомості, питання містобудування та архітектури, реєстрації актів цивільного стану тощо….
Підсумовуючи, зазначу: основне в пріоритеті роботи нашого відділу – надання якісних послуг. Щоб відвідувачі залишалися задоволені результатом прийому та результатом отриманих послуг. Намагаємося працювати для відвідувачів так, як для себе.
Принагідно, хочу привітати всіх адміністраторів ЦНАПів Самбірщини з Днем адміністратора, який відзначається в Україні щороку 6 вересня та присвячений вшануванню і відзначенню ролі працівників, які забезпечують ефективне та якісне надання адміністративних послуг громадянам та бізнесу. Центри надання адміністративних послуг спрощують доступ до державних послуг, зменшуючи бюрократичні бар'єри та прискорюючи процедури отримання документів. Поява ЦНАПів в нашій країні суттєво покращила отримання адміністративних послуг та вивела їх на новий рівень якості. Всім адміністраторам хочу побажати оптимізму, натхнення та основне, щоб наша робота приносила користь, була належно оцінена і з боку відвідувачів, і державою.
А працівникам очолюваного мною відділу хочу подякувати за роботу, бажання самовдосконалення та підвищення рівня самоосвіти і професіоналізму, за терпимість та вміння спілкуватися з різними клієнтами.
Марія ПУКІЙ.